"...τ' αληθινό μπόι τ' ανθρώπου μετριέται πάντα με το μέτρο της λευτεριάς..." Γιάννης Ρίτσος --- "...το σκοτάδι δεν μπορεί να διώξει το σκοτάδι. Μόνο το φως μπορεί να το κάνει αυτό. Το μίσος δεν μπορεί να διώξει το μίσος. Μόνο η αγάπη μπορεί να το κάνει αυτό..." Martin Luther King --- "..από μεν ησυχίης και ραθυμίης ή δειλίη αύξεται, από δε τής ταλαιπωρίης και των πόνων αι ανδρείαι... Ιπποκράτης --- "...είναι αδύνατο να θεωρείται ελεύθερος αυτός που είναι δούλος στα πάθη του και κυριαρχείται από αυτά..." Πυθαγόρας
  • Ο καρκίνος είναι ένας μύκητας ... ΚΑΙ είναι ιάσιμος!

  • Πατρίδα δεν είναι το κράτος

  • Θεραπεύστε το πεδίο σας – Θεραπεύστε το σώμα σας

  • Έχουμε φτάσει στο σημείο...Τώρα!

  • Το πραγματικό πρόσωπο της Ευρώπης - μια άλλη προσέγγιση

  • Η άγνωστη γνωστή πραγματικότητα που ζούμε!

  • ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΣΟΥ, ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΟΥ!

  • ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΜΗΝΥΜΑ ΚΑΘΕ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ!!!

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

Τα στοιχεία του ΟΟΣΑ διαψεύδουν τη Γ. Ελέγκτρια για το ωράριο και τους μισθούς των εκπαιδευτικών (Μέρος Α')

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSbFPQ_OZ0UUcZjaO2n1Lgzufi1r6g0syzfJ4ZBtElP6WfWGlR8ΤΟΥ ΘΕΜΗ ΠΟΛΥΒΙΟΥ*

ΜΕΡΟΣ Α΄ 

  Τoυς εκπαιδευτικούς επέλεξαν πάλι να πλήξουν οι γνωστοί άσπονδοι φίλοι μας παίρνοντας ως αφορμή αυτή τη φορά τους μύθους – στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Ελέγκτρια
της Δημοκρατίας για το ωράριο και τους μισθούς των εκπαιδευτικών.

Η Γενική Ελέγκτρια, εκτός του ότι απλουστεύει τόσο πολύ τα πράγματα, στηρίζεται, για να εξαγάγει τα συμπεράσματά της, σε λανθασμένα στοιχεία και ταυτίζεται πλήρως με τις θέσεις που κατά καιρούς διατύπωσε ο Γεν. Διευθυντής της ΟΕΒ κ. Πήλικος και γενικά ο ιδιωτικός τομέας, υποστηρίζοντας ουσιαστικά ότι για όλα τα κακά της κυπριακής κοινωνίας φταίνε οι εκπαιδευτικοί.

Δυστυχώς, η Γενική Ελέγκτρια είτε ηθελημένα είτε άθελα παραπλανεί την κοινή γνώμη, γιατί ελαφρά τη καρδία στηρίζεται σε κάποια στοιχεία που εκτός του ότι είναι λανθασμένα, ειδικά για τους μισθούς είναι παραπλανητικά, γιατί αυτά αφορούν το 2011, ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι από τότε μέχρι σήμερα οι μισθοί των εκπαιδευτικών έχουν μειωθεί περίπου 30%.

Στη συνέχεια θα καταρρίψουμε με στοιχεία τους αβάσιμους ισχυρισμούς της που έδωσαν αφορμή στους άσπονδους φίλους μας να εξαπολύσουν και πάλι τα βέλη τους εναντίον των εκπαιδευτικών ξεκινώντας από το ωράριο.

Το ωράριο

«Αναφέρει για το ωράριο των εκπαιδευτικών η κα Γιωρκάτζη:
α) Ο καθορισμός των διδακτικών περιόδων έγινε στη βάση αξιολόγησης που διενεργήθηκε παλαιότερα για το χρόνο που   αναλώνουν οι εκπαιδευτικοί για άλλα καθήκοντα, όπως ετοιμασία και διόρθωση γραπτών, προετοιμασία για παράδοση στην τάξη κ.α.  Προσθέτει, όμως, ότι ενώ   ζητήθηκε η αξιολόγηση από το γραφείο της, δεν έχει ακόμη παρουσιαστεί.

β) Οι διδακτικές περίοδοι μειώνονται αντιστρόφως ανάλογα   με τα χρόνια υπηρεσίας.  Βάσει απαντητικής επιστολής του Υπουργείου Παιδείας, η μείωση στις διδακτικές ώρες οφείλεται, μεταξύ άλλων, στο βιολογικό παράγοντα και την κόπωση και τη συνακόλουθη μείωση των αντοχών που επέρχεται με την πάροδο του χρόνου».

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι το ωράριο των καθηγητών της Κύπρου δεν διαφέρει από το ωράριο των εκπαιδευτικών της Ευρώπης αλλά και του κόσμου ολόκληρου. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν χώρες (π.χ. Μάλτα, Ελλάδα, Φινλανδία, Ισπανία, κ.ά) που έχουν εκπαιδευτικό ωράριο με λιγότερες ώρες εργασίας από το ωράριο των εκπαιδευτικών της Κύπρου, αλλά και χώρες με το ίδιο ωράριο (Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, κ.ά).

Ακόμη να τονίσουμε ότι οι 24 ώρες εργασίας που εργάζονται οι εκπαιδευτικοί της Κύπρου, μόλις διοριστούν ή οι 22, 20, 18 ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας,  δεν είναι μόνο αυτές που αποτελούν το ωράριο εργασίας τους. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί έχουν τα παρακάτω καθήκοντα – υποχρεώσεις σ’ ό, τι αφορά το ωράριο εργασίας:
  • Η κοινή κενή για συντονισμό μια φορά τη βδομάδα.
  • Η ώρα για να δέχονται γονείς μια φορά τη βδομάδα.
  • Οι συνεδρίες της διευθυντικής ομάδας δύο ώρες, μια φορά τη βδομάδα.
  • Οι συνεδρίες των επιτροπών των σχολείων και των ομίλων.
  • Η συνεδρία της Παιδαγωγικής Ομάδας δυο ή τρεις φορές το κάθε τετράμηνο.
  • Η συνεδρία του καθηγητικού συλλόγου μια φορά το μήνα από τις 1.35 μέχρι τις 3μ.μ. (εκτός από τις έκτακτες συνεδρίες).
  • Οι συνεδρίες με ψυχολόγους και άλλους λειτουργούς του ΥΠΠ, όταν υπάρχουν προβλήματα.
  • Οι πρόβες για τις γιορτές και εκδηλώσεις που γίνονται εκτός των ωρών εργασίας.
  • Οι συνεδρίες με το σύμβουλο καθηγητή για ενημέρωση για την οικογενειακή κατάσταση των μαθητών κάθε τμήματος.
  • Οι εφημερεύσεις όλα τα διαλείμματα μια φορά τη βδομάδα.
  • Οι εφτά αναπληρώσεις που είναι υποχρεωμένος να εκτελεί ο εκπαιδευτικός.
  • Οι συνεδρίες του Πειθαρχικού Συμβουλίου.
  • Η κατ’ οίκον εργασία που δεν έχει κανένας άλλος εργαζόμενος. Μάλιστα επιστημονικές μελέτες, που δεν έγιναν από εκπαιδευτικούς και άρα δεν μπορούν να μας πουν κάποιοι ότι ευλογούμε τα γένια μας, απέδειξαν ότι οι πλείστες ειδικότητες (π.χ. φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, κ.ά) εργάζονται απόγευμα στο σπίτι τους πέραν των 30 ωρών τη βδομάδα.
  •  
Φυσικά είναι περιττό να αναφερθούμε στην παρουσία του εκπαιδευτικού καθημερινά στο σχολείο από τις 7.30π.μ. μέχρι και τις 1.35μ.μ.   Αυτό δεν συμβαίνει σε πλείστες ευρωπαϊκές χώρες όπου οι εκπαιδευτικοί, αφού τελειώσουν το εκπαιδευτικό τους έργο, φεύγουν από το σχολείο.

Ακόμη, να αναφέρουμε ότι η διευθυντική ομάδα κάθε σχολείου, οι προγραμματιστές και άλλες ειδικότητες, που είναι περίπου το 40% του συνόλου των καθηγητών, μέχρι και τις 10 Ιουλίου βρίσκονται στα σχολεία, για να διεκπεραιώσουν σωρό εργασιών, ενώ από τις 20 Αυγούστου επιστρέφουν στα σχολεία, για να κάνουν τις απαραίτητες προεργασίες για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Να μη μιλήσουμε και για τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που υπάρχουν στα περισσότερα σχολεία (ακατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσες καθηγητών με στοιβαγμένους δεκάδες εκπαιδευτικούς, κ.ά).

Επιπρόσθετα, διεθνείς έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι εκπαιδευτικοί ασκούν ένα από τα πιο ψυχοφθόρα επαγγέλματα και γι’ αυτό οι περισσότεροι που αφυπηρετούν φεύγουν με κλονισμένη την υγεία τους.

Μήπως αμφισβητεί η κα Γιωρκάτζη και ο καθένας την κατ’ οίκον εργασία που έχουν να επιτελέσουν οι εκπαιδευτικοί και τα διαγωνίσματα που διορθώνουν;

Όταν ένας εκπαιδευτικός έχει πέντε ή τέσσερις διδακτικές ώρες ημερησίως και παράλληλα στο υπόλοιπο ωράριο έχει να ετοιμάσει φωτοτυπίες, να κάνει συντονισμούς, να εφημερεύσει, να κάνει αναπληρώσεις, να δεχτεί γονείς, να μετέχει σε συνεδρίες επιτροπών (ο κάθε εκπαιδευτικός μετέχει τουλάχιστον σε 4 επιτροπές) και τόσα άλλα, τι άλλο πρέπει να πράξει;

Και επειδή η κα Γιωρκάτζη, χωρίς αιδώ, ισχυρίζεται ότι ο βιολογικός παράγοντας επηρεάζει όλους τους εργαζόμενους την ρωτάμε:  Είναι το ίδιο για ένα δημόσιο ή οποιοδήποτε άλλο υπάλληλο που κάθεται σ’ ένα γραφείο με τον εκπαιδευτικό που έχει να διδάξει;  Ποιος άλλος κρατικός υπάλληλος έχει καθημερινή εργασία στο σπίτι όταν τελειώνει το ωράριο του;  Τονίζουμε ότι εκτός αυτού, μειώνεται ο διδακτικός τους χρόνος και όχι ο εργάσιμος χρόνος των εκπαιδευτικών που παραμένουν στα σχολεία και εκτελούν άλλα καθήκοντα.

Πολύ ορθά επισημαίνει και ο φίλτατος Διονύσης Διονυσίου που αναφέρει για το θέμα του ωραρίου:
«Άσε το ωράριο.  Οι καθηγητές προσέρχονται στο σχολείο στις 7.30 και φεύγουν στη 1.35μ.μ.  Σε αντίθεση βέβαια με τους υπόλοιπους υπαλλήλους δεν μας είπε η Ελέγκτρια.  Τι εργασία παίρνουν στο σπίτι;  Πόσα διαγωνίσματα διορθώνουν, τι έντυπα και μαθητικές εφημερίδες εκδίδουν;  Πόσα διαγωνίσματα ετοιμάζουν και τι εργασίες μαθητών διορθώνουν;  Πόσα μαθητικά συνέδρια εκτός ωραρίου διοργανώνουν και ποια απογεύματα βλέπουν τους γονείς;».
Επικαλείται στοιχεία του ΔΝΤ η κα Γιωρκάτζη.  Τα αμφισβητούμε και παραθέτουμε στοιχεία που το Κέντρο Μελετών της ΟΛΜΕ (της Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης της Ελλάδας) που τα πήρε από τον ΟΟΣΑ για το ωράριο των εκπαιδευτικών στις χώρες της Ε.Ε.

Έναρξη και λήξη σχολικού έτους για τους εκπαιδευτικούς

Υπάρχουν αρκετές διαφορές από τη μια χώρα στην άλλη.

Στην Αυστρία, το Βέλγιο, τη Φινλανδία, το Λουξεμβούργο, τις Κάτω Χώρες, την Πολωνία, τη Βουλγαρία και το Ηνωμένο Βασίλειο (Ιρλανδία και Σκωτία) η έναρξη και η λήξη του σχολικού έτους συμπίπτουν με αυτές των μαθητών, και στη Σκωτία οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εργαστούν 5 μέρες επιπλέον.

Στην Ιταλία, την Ρουμανία, τη Γερμανία και την Ιρλανδία δεν διευκρινίζεται.

Για την Κύπρο, τη Γαλλία, την Ελλάδα, την Ισπανία και την Πολωνία η διάρκεια του σχολικού έτους για τους εκπαιδευτικούς είναι από 1/9 έως 30/6.  Για τη Μάλτα 16/9 με 16/7, για τη Σλοβακία 25/8 με 8/7, για τη Σλοβενία 25/8 με 15/7 και για τη Σουηδία 15/8 με 15/6.

Στην Τσεχία οι εκπαιδευτικοί έχουν 8 εβδομάδες άδεια, την οποία επιλέγουν πρωτίστως στη διάρκεια των θερινών διακοπών.

Στη Δανία η έναρξη και η λήξη δεν καθορίζονται σε κεντρικό επίπεδο.  Συνήθως οι εκπαιδευτικοί ξεκινούν λίγες μέρες πριν το σχολικό έτος των μαθητών και τελειώνουν μαζί με τους μαθητές.

Στην Εσθονία η έναρξη του σχολικού έτους για τους εκπαιδευτικούς συνήθως εξαρτάται από το σχολείο και την ειδικότητα.  Η νομοθεσία ορίζει 8 εβδομάδες διακοπών, συνήθως από τα μέσα Ιουνίου ως τα μέσα Αυγούστου.

Στην Ουγγαρία οι άδειες των εκπαιδευτικών δίνονται κυρίως κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών.  Οι άλλες σχολικές διακοπές δεν είναι αργίες για τους εκπαιδευτικούς, που μπορούν τότε να πάρουν την άδειά τους.  Επίσης, 5 ημέρες άδεια μπορούν να τις πάρουν όποτε επιθυμούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Στη Λετονία για τους εκπαιδευτικούς το σχολικό έτος αρχίζει νωρίτερα από ό, τι για τους μαθητές, αν και η ημερομηνία έναρξης και λήξης δεν ορίζονται σε κεντρικό επίπεδο.  Οι καθηγητές έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν 8 εβδομάδες ετήσιας άδειας με αποδοχές το καλοκαίρι.

Στη Λιθουανία, επίσης, η άδεια για τους εκπαιδευτικούς είναι 56 ημερολογιακές ημέρες.  Κανονικά, συνιστάται οι εκπαιδευτικοί να τη λαμβάνουν κατά τη διάρκεια των θερινών σχολικών διακοπών (συνήθως αυτό καθορίζεται από το σχολείο).

Στην Πορτογαλία δικαιούνται 1 μήνα άδεια κατά την περίοδο των θερινών διακοπών των μαθητών.

Διακοπές και ημέρες αργιών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους

Όλες οι χώρες έχουν διακοπές κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και του Πάσχα, εκτός από την Ολλανδία, η οποία δεν έχει διακοπές το Πάσχα.

Οι περισσότερες χώρες έχουν τις «διακοπές του Φθινοπώρου», εκτός των Ελλάδας, Κύπρου, Ιταλίας, Πορτογαλίας, Ισπανίας και Πολωνίας. 

Επίσης, αρκετές χώρες έχουν τις διακοπές «του χειμώνα – καρναβαλιού» και αρκετές χώρες διακοπές μετά το τέλος του τρίτου τριμήνου.  Ο μέσος όρος των διακοπών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι 4 εβδομάδες.  Η Ελλάδα και η Κύπρος έχουν 4 εβδομάδες διακοπές (Χριστούγεννα, Πάσχα).

Επίσης, όλες οι χώρες έχουν κάποιες ημέρες μεμονωμένων αργιών (εθνικές, τοπικές γιορτές, θρησκευτικές κ.α.) που ο μέσος όρος τους είναι 10 ημέρες. 
 
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ Β΄ ΜΕΡΟΣ 

*Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τελευταίες Αναρτήσεις